wtorek, 15 kwietnia 2014

Gdzie będzie rósł len

Gdzie będzie rósł:

Ponieważ len nie jest zbytnio wymagającą rośliną jeśli chodzi o glebę, doszłam do wniosku, że u mnie będzie mu w sam raz. Mam trochę gliniastą, trochę piaszczystą ziemię, jakieś iły.

Jest też z górki, więc nie będzie stała woda, czego len bardzo nie lubi.
Jesienią ubiegłego roku, na kawałku pod len i okoliczne rośliny zrobiłam orkę. Z mojego trawnika powstało tym samym apokaliptyczne pobojowisko.


Wczesną wiosna, gdy puściły mrozy ponowna orka, było bronowanie i jeszcze jakieś prace, które wyrównały ziemię i zapobiegły wysuszeniu ziemi

Jedyną obawą są chwasty, ponieważ nie stosowałam żadnych herbicydów, żeby się ich pozbyć, zostały jedynie zmielone w tym całym procesie. Wiem, czeka mnie sporo pracy zw. z odchwaszczaniem, zwłaszcza, że to bardzo istotne dla rosnącego lnu.

a tak to wygląda z góry ( w oznaczonym ułożonym drewnem prostokącie będzie len):